Két koronavírusos beteg van Magyarországon - Manna FM
MOST ADÁSBAN

Title

Artist

JELENLEGI MŰSOR

REGGELI MANNA

06:00 10:00

JELENLEGI MŰSOR

REGGELI MANNA

06:00 10:00


Két koronavírusos beteg van Magyarországon

Written by on 2020.03.05.

Magyarországon is megjelent a koronavírus. Két hazánkban tanuló iráni diák kapta el a betegséget. A Dél-pesti Centrumkórházban vannak karanténban. Enyhék a tüneteik, láztalanok. A hatóságok vizsgálják, hogy kikkel kerülhettek közelebbi kapcsolatba. Szlávik János, az intézmény osztályvezető főorvosa azt mondta: a fiatalok általában gyorsan, maradéktünetek nélkül gyógyulnak meg.

A Semmelweis Egyetem diákja az egyik koronavírus-fertőzött. Ezt az intézmény közölte a honlapján. A külföldi hallgató gyógyszerésznek tanul. Diáktársai egyelőre nem mehetnek be az egyetemre. A 16 tagú, angol nyelvű gyógyszerészévfolyamnak interneten biztosítják az oktatási anyagot.

Potenciálisan bárki fertőzhet, de pánikolni semmiképpen nem kell – mondta el a virológus a Reggeli Mannában. dr. Jakab Ferenc szerint mindössze be kell tartani a hatóságok előírásait, azok pedig egyszerűek: gyakran és alaposan mossunk kezet – hogy hogyan kell hatákonyan megtenni ezt, arról a Manna FM facebook oldalán egy videót is közzétettün, ha tehetjük kerüljük a közösségi közlekedést és a tömegrendezvényeket, valamint ne köhögjünk és tüsszögjünk bele a világba.

Világszerte eddig több mint 94 ezren fertőződtek meg a koronavírussal és 3200-an vesztették életüket. Gyógyultan 51 ezer ember térhetett haza. A járvány kiindulópontjának számító közép-kínai Hupej tartományban már visszaszorulóban van a betegség, a legtöbb új megbetegedést Dél-Koreából, Iránból és Olaszországból jelentik az egészségügyi hatóságok.

Közben Kínában meghalt egy korábban gyógyultnak nyilvánított beteg alig pár nappal azután, hogy hazaengedték a kórházból. A hatóságok emiatt ezután az antitestek jelenlétét is vizsgálják majd, mielőtt gyógyultnak nyilvánítanak valakit. Vuhanban állítólag több beteget is újra ellátásba kellett venni, miután gyógyultnak nyilvánították, de az erről szóló kínai cikket azóta eltávolították a hírforrás weboldaláról.


Reader's opinions

Leave a Reply