Ki ne ábrándozott volna már legalább egyszer azon, milyen lenne a divat csillogó-színes világában dolgozni vagy szimplán divatikonná válni és az egész világnak megmondani, mit vegyen fel? Makány Márta szerint azonban a valóság korántsem ennyire idilli.
Makány Márta lerántotta a leplet a divatvilág illúzióiról
Written by Manna Admin on 2019.10.01.
A Reggeli Manna vendégeként elárulta, hogy a divat alakulása valójában egy kiszámított és megtervezett folyamat. Vannak ugyanis az úgynevezett trendkutatók, akik a jelen folyamatait figyelve 2-3 évre előre meg tudják mondani, mik vagy kik lesznek közkedveltek. Ebből elemzéseket készítenek, amit nagyobb szervezetek megvesznek tőlük és már az előtt elkezdenek használni egy-egy elemet, például egy színt vagy formát mielőtt az valóban divattá válna. Akik pedig találkoznak ezzel, részt vesznek mondjuk egy rendezvényen azok szinte anélkül, hogy észrevennék, átveszik ezeket az elemeket így juttatva el először a kifutókra, onnan pedig a boltokon át a szekrényünkbe. Így tehát még a divattervezők is csak közvetve szólnak bele a divat alakulásába, de mi a helyzet a hírességekkel, celebritásokkal?
Márta azt állítja, itt is hasonló a helyzet. A „pont meglátta a boltban és abban ment a következő Oscar-gálára” történet leginkább tündérmese. Persze az, hogy Hollywood legfényesebb csillagai mit viselnek a nagy eseményeken valóban hatással van az ízlésre, azonban ez is egy szakmai stáb hosszas munkájának eredménye, illetve sokszor azé, hogy melyik divatcég fizet a legtöbbet, hogy az ő ruhája legyen ott.
Ha pedig azt gondolnánk, azért látunk zömében vékony testalkatú lányokat a kifutókon és a címlapokon, mert a divatvilág szerint kizárólag ez a szép, nos, a válasz ennél sokkal logikusabb és megnyugtatóbb: ezt az alkatot szimplán könnyebb öltöztetni!
Ebben a rohanó világban pedig egyre nagyobb szükségünk van ezekre a különleges élményt nyújtó különleges figurákra.
A teljes beszélgetést itt tudod visszahallgatni!