Amit lát, azt veszi a vásárló
Written by Manna Admin on 2021.09.09.
Egészségesebben vásárolunk, ha a bolti kasszáknál nem rakják elénk az édességet – foglalja össze a 24.hu egy brit kutatás eredményét. A kutatók kipécéztek egy bolthálózatot, ahol a kasszáknál édesség helyett vizet és nem élelmiszer jellegű termékeket helyeztek el, valamint bővítették a zöldség és gyümölcskínálatot. Az emberek azt vették, amiből többet láttak, tehát csökkent az édesség és nőtt a zöldség, gyümölcs arány a kosarakban. A cikk arra is felhívja a figyelmet, hogy a szupermarketek polcain jelenleg is teljesen tudatos az elrendezés, amiből nagyobb fogyást szeretnének elérni, azokat a dolgokat teszik leginkább közszemlére. A tanulmány szerint megfontolandó volna a boltoknak is, de akár a kormányoknak is, hogy az elrendezés megváltoztatásával tereljék a vásárlókat az egészségesebb étkezés felé.
(MannaFM, Lakatos Péter)