Most adásban

Cím

Előadó

Jelenlegi műsor

Jelenlegi műsor


Fogászat és jelelés?

Szerző: on 2019.10.08.

A Manna FM nagy figyelmet fordít a társadalmi felelősségvállalásra, illetve, hogy ne csak arra hívja fel hallgatói figyelmét, hogy mennyire fontos, hanem, hogy valójában milyen jó érzés jót tenni.

Markgruber-Bánkuti Anikó és Bámli Zoltán, az Andrássy Dental Fogászati és Szájsbebészeti Központ tulajdonosa és irodavezetője meséltek a Reggeli Mannában arról, hogy fogászatuk milyen módon készült fel a siketek kezelésére!
Ők a társadalmi felelősségvállalást úgy fogalmazták meg, önkéntes alapon megkönnyíteni, kényelmessé tenni környezetünk életét. Ami tulajdonképpen annyit tesz, kis odafigyeléssel nagy segítséget nyújtani. Már évek óta vezették a fogászati központot sikeresen, mikor egyszer csak szembeötlött nekik, hogy hallássérült társaiknak mennyivel bonyolultabb bizonyos teljesen hétköznapi helyzeteket megoldani. Reakciójuk azonban a szokásossal ellentétben nem az volt, hogy sajnálni kezdték őket, inkább megtanultak jelelni.



Sok embernek mumus a fogászat még akkor is, ha értjük, mi fog történni, hát még akkor, ha nem is tudjuk pontosan. Nagyon fontos tudnunk, hogy jó kezekben vagyunk és, hogy nincs mitől tartanunk. Anikóék elmondása szerint régebben, ha olyan betegük volt, akivel nem tudtak szóban kommunikálni, írással vagy szájról olvasással hidalták át a nehézségeket, de egyik sem nyújtott igazi megoldást. Így, hogy megtanultak jelelni egyrészt valóban könnyebbé tették a kommunikációt, de ami talán még fontosabb, pácienseik meglepődnek azon, hogy ilyen is létezik és nagyon hálásak érte. Ha pedig jobban belegondolunk, helyzetük nem is különbözik olyan sokban halló társaikétól. Kevés beteg megy úgy fogorvoshoz, hogy pontosan tudja miért fáj, a vége előbb-utóbb úgyis az, hogy be kell ülni abba a bizonyos székbe.

A kis odafigyelés persze itt nem energiabefektetésben értendő, hiszen a jelnyelvet elsajátítani pont ugyan olyan nehéz, mint egy beszélt nyelvet – igazán tökéletesen akár 6-10 évbe is telik. Viszont már kevés is elég ahhoz, hogy pácienseiknek könnyebbé tegyék rendeléseiket.
Szeretnék, ha ez pozitív példa lenne akár az egészségügy különböző szegmenseiben akár az élet bármely területén, hiszen a forgatókönyv egyszerű: felismerni egy nehézséget, megtalálni, mit tehetünk a megjavítására és megtenni azt.


A teljes beszélgetést itt tudod visszahallgatni!




Reader's opinions

Válasz

Az e-mail címe nem fog publikusan megjelenni.*Kötelező mező